måndag, november 20, 2006

Inspirationen fann mej

En kvick text jag plitade ner för några nätter sedan. Helt plötsligt stod inspirationen där och jag snabbade mej att fatta pennan och plita ner vad jag fick. Skönt.

Jag sitter här hemma. Det är mökt ute men jag har tänt överallt.
Jag spelar hög musik, musik som skrålar men vad gör det? Jag är själv.

Det är smutsigt, jag har inte dammsugit eller dammat.
Disken står framme vad, men vad gör det? Jag är själv.

Det luktar runt omkring mig. Damm blandat med läderpartiklar från varorna på jobbet och svett.
Jag luktar illa, jag har inte duschat. Man vad gör det? Det är ingen här, jag är själv.

Så jag går och lägger mig i sängen, tänker drömma för evigt nu. Sprit och piller, djup sömn.
De kommer fråga och undra, förbanna och begrunda. Men vad gör det? Det är ingen här och jag är helt själv.

Inga kommentarer: