måndag, maj 05, 2008

Växjö i mitt hjärta

Denna underbara underbara stad! Jag verkligen älskar Växjö och allt som har med Växjö att göra. Människorna är så jäkla trevliga, dom säger hej och goddag och ler när dom hälsar. Inga näsor som står högamila långa up i skyn inte. Nä bara snälla och vänliga miner så långt ögat når.

Åkte till Växjö igår för att träffa kussen och bara ha det mysigt. Mia hade visserligen två arbetsintervjuer idag som hon skulle gå på, det va kanske den största anledningen till att vi begav oss till Växjö egentligen.
Men bara egentligen! Jag tar nämligen vilken ursäkt som helst för att få bege mig till Växjö och insupa den härligt ljuvliga Växjöandan och få träffa mina fina kusiner och vänner.


Vädret var superfint och varmt som tusan vilket resulterade i en varsin glass nere vid bryggan tillsammans med alla andra solgalna människor. Härligt värre! Ni skulle ha varit där, det hade varit toppen. Nu till sommaren får det bli helgerliga resor till och från Växjö för att få relaxa och bara mysa.

Längtar tills nästa helg då vi beger oss till hjärtliga Växjö, hoppas att det blir snart.

Inga kommentarer: