torsdag, februari 01, 2007

Musikkollektiv

En dröm som jag har haft länge nu är att starta en form av kollektiv. Köpa en mindre skola eller ett dagis och flytta in dit tillsammans med mina nära och kära. Ha ett gemensamt stortkök och sedan ett gemensamt vardagsrum eller en hänghörna. Sina egna rum måste man få ha, ensamhet är viktigt även om man ibland inte är i så stort behov av det. Jag ser mina vänner sitta i vardagsrummet och titta på tv samtidigt som dom snackar om musik eller film eller vad som helst. Det vore så mysigt.

Snackade med lillebrossan igår om att man skulle starta upp ett musikkollektiv med bara musikälskare. Ödmjuka och lyhörda musikälskare. Det hade inte funkat med inskrängta hårdrockare, dom böjer sig inte för nått. "Öh...va e det här för skit? Jävla mjäkigt, Timbuktu och Justin Timberlake o sånt skit. Nä sätt på Ill Nino !!!" Nä, det hade inte funkat. Ödmjuka och lyhörda musikälskare ska det va. Undrar hur mycket en skola kostar, bara en såndär liten skola.

3 kommentarer:

Anonym sa...

When can I move in?

Anonym sa...

Fan va go idé!
Det låter ju riktigt mysigt!
Jag vet ju inte riktigt var jag
ska bo när jag kommer hem så jag
flyttar in på stört :)

Teklusan sa...

Lite samma intryck har jag fått av en jammande hårdrockare på en fest. BARA HÅRDROCK, inget annat!