onsdag, augusti 23, 2006

Snillesten

Satt o tänkte innan idag på hur dåligt människorna i dagens samhälle mår. Unga tjejer med skev kvinnosyn och killar med skev manssyn. Så kom jag på en idé!

Om man köper en eller flera sådana där tegelstenar som man bygger hus av. Om man tar en av dom stenarna och kladdar ner alla sin negativa tankar som man har om sig själv. Jag är ful, jag är tjock, jag kan ingenting, jag är värdelös. När man är klar med alla sina negativa tankar så tar man med sig stenen och beger sig till en strand, en sjö, ett stup eller en djup brunn och kastar ner stenen där. Kanske skulle man må bättre, om iallafall bara för en liten stund.

Därefter tar man en annan sten och kladdar dit alla sina possitiva tankar som man har om sig själv. Den stenen lär förmodligen ta mycket längre tid att fylla men vad gör det? När man väl är klar så sätter man den stenen i bokhyllan. Och destunderna som man mår dåligt och tänker negativt om sig själv tar man fram den possitiva stenen och läser vad man har kladdat ner om sig själv. Kanske skulle man må bättre, om iallafall bara för en stund.

Inga kommentarer: